سلام به همگی.^^ امیدوارم حالتون خوب باشه. در حال حاضر دارین خونه تکونی میکنین درسته؟ ما هم کم کم شروعش کردیم، بهار نزدیکه و براش ذوق دارم.*-* از اونجایی که سال ۱۴۰۰ داره تموم میشه، این چالش میتسوری رو قراره انجام بدم چون موضوعش برای برنامه سال جدید هستش و ممکنه به دردم بخوره. امروز به دوتا سوال جواب میدم، پس بریم نقشه‌کشی برای ۱۴۰۱. >:)

سوال اول- برای سال آینده چه هدف هایی دارید که مصمم هستید به انها برسید؟ برای رسیدن به انها برنامه دارید؟ موانع‌تان را لیست کنید و راه های پشت سر گذاشتن انها را بنویسید.

  – رفتن به کلاس‌های مختلف(مثلا نقاشی، موسیقی، زبان و...)

برنامه: خب میدونین که دوازدهم و دیگه نمیخوام کنکور بدم و برم دانشگاه، چون زیادی وقت منو میگیره و خب، من انقدر برای درس خوندن وقت کافی ندارم و جونشو ندارم. پس به جاش میرم کلاس‌هایی که به دردم بخورن. مثل نقاشی که برای تقویت این کارو میکنم، کلاس زبان برای تسلط داشتن زبون که بتونم راحت انگلیسی حرف بزنم.(و خب به درد این که برم سفر خارج میخوره.) کلاس موسیقی که بیشتر میرم پیانو یاد بگیرم، شاید آهنگسازی هم یاد گرفتم و اگه هر کلاسی به ذهنم برسه، میرم سراغش.

موانع: پول. آره، ممکنه برای ثبت‌نام کردن کلاس‌ها پول کمی داشته باشم و همینطور، حوصله داشتن من ممکنه افت بکنه و خب، نمیخوام اینطوری بشه، باید حوصله و انرژی داشت تا باید به اینجور کلاس‌ها رفت!!

– ••••• –

  – نوشتن یه داستانی که شاید بشه چاپش کرد.

برنامه: نمیدونم این یهویی به ذهنم اومد. به هر حال، نوشتن رو دوست دارم ولی باید در کنارش کلاس رفت که بتونم رو نوشتن تقویت کنم ولی خب، بازم ممکنه اشتباهاتی داشته باشم تو نوشتن، کیه که اشتباه نکنه؟ دوست دارم یه داستانی یا جیزی بنویسم که برای همه قشنگ باشه و دوستش داشته باشن و شاید یه بخش‌هایی از نوشتن‌هام رو بخش.های زندگی واقعی خودم ربط بدم که حداقل بتونم چاپش کنم~

موانع: راستش این که ایده بیاد به ذهنم و شروع کنم از ریشه به تنه‌ی درخت(چی گفتم-) بنویسم، خیلیی وقت می‌خواد و ممکنه نوشتن یه همچی چیزی، طول بکشه. پس وقت نداشته باشم میترسم کارم به بن‌بست بخوره.ㅠㅠ

– ••••• –

  – باز کردن یه فروشگاه کوچیک برای نقاشی‌ها و شاید برای لوازم تزئینی؟

برنامه: اینم یهویی اومد تو ذهنم.(ببین این چالش چه میکنه با ذهنم.🤌) البته خب، تا قبلش تو ذهنم بود و خب، برای داشتن یه فروشگاه کوچیک که حالا ممکنه بزرگم بشه، کلی مسئولیت و وقت میخواد. من دوست دارم تو این کار، سفارش بگیرم یا بتونم دفتر یا لوازم التحریری درست کنم که طرحش از خودم باشه و شاید مثلا از این آویزون‌هایی که به کلید خونه میذارین و اینا.(توضیحات منو-) یا برچسب های ریز و خوشگل از طرح خودم باشه که برای بولت ژورنال‌ها مناسبه یا از اون فوتوکارت‌هایی که میخوای تزئین کنی. فکر کنم دیدین همچی چیزی. خلاصه کلی کار هست که باید انجام داد.

موانع: تو بخش برنامه گفتم، باید مسئولیت داشته باشم و وقت کافی داشته باشم اما یه چیزی هست، ممکنه کارم به یه مشکلی بربخوره یا توان داشتن پول رو برای کارام نداشته باشم و یا ممکنه که خیلی این فروشگاهم استقبال خاصی نشه. باید وقت کافی هم میخواد ولی وقت نداشته باشم کار به مشکل بر میخوره و همینطور، عملی کردن این فروشگاه شاید به سال جدیدم نرسه، ممکنه چند ساا طول بکشه پس...

  – یادگیری رانندگی و گرفتن گواهینامه.(چرا خندم گرفت؟XD)

برنامه: این سحر ۱۸ سالشه و هنوزم باورش نمیشه و همش فکر میکنه ۱۷ سالشه. جدا از شوخی، از اونجایی که ۱۸ سالمه، میتونم گواهینامه بگیرم و رانندگی رو یاد بگیرم. چون دوست دارم تجربه‌اش کنم و اینو میذارم برای برنامه سال جدیدم.

موانع: خب عام... فرصت نداشتن؟ شاید این موانعش این باشه. :<

سوال دوم- ده تا از عادت های خوبی که بنظرتون لازمه سال اینده درون خودتون تقویت کنید رو بنویسید. چه چیزی باعث شد امسال نتوانید انها را داشته باشید؟ چگونه میتوانید ان علتها را از بین ببرید؟

۱. تنظیم درست خواب؛

خب بله، تنظیم خواب من خیلی دیگه داره داغون‌تر میشه، میشه گفت که موقع خوابیدنم از ۱۰ شب رسیدم به ۲ یا ۳ بامداد. بعضی وقت‌ها هست که نتونم بخوابم و ممکنه طول بکشه تا بخوابم. خلاصه، این چیزیه که نیاز دارم درستش کنم وگرنه اگه انجامش ندم، ممکنه تبدیل بشم به سحری که چشماش گود افتاده و عین زامبی‌ها شده. "-"

۲. داشتن حوصله و انرژی برای انجام یه سری کار؟

عامم عجیبه میدونم ولی باید در حد امکان باید حوصله هر کاری رو داشته باشم و سعی کنم کاری که انجام میدم رو مثل یه تفریح خودم بدونم. معمولا یه وقت‌ها حوصله انجام یه کاری رو ندارم و خب، این خوب نیست. اگه انجام دادن کارهام خوب پیش بره، مطمئنم که میتونم راحت و بدون گشادی انجامش میدم.

۳. تلاش برای پیشرفت نقاشی و نوشتنم؛

اینو تو بخش برنامه هام گفتم که میرم کلاس که تقویت و پیشرفت کنم، چون الان چند وقتیه که تو یه جایی گیر کردم اونم به خاطر مدرسه و کروناست که نتونستم برای پیشرفتم کاری کنم.

۴. داشتن حوصله برای دیدن یه فیلم / سریال؛

خیلی دوست دارم فیلم یا سریال ببینم ولی به یه دلایلی مثل وقت نداشتم و گشادی یا کارای مدرسه، یا برای دیدن یه سریال یا فیلم جدید وقت نمیکنم یا یه سریال رو نصفه ولشون میکنم. باید تا بتونم یه سریال ببینم و کلی لیست فیلم و سریال درست کردم که بتونم به خوبی پیش برم.

۵. خوندن کتاب؛

خیلییی کتاب خوندن رو دوست دارم ولی خب، اونقدر کتاب زیادیی ندارم که بخونمشون یا وقت کافی برای خوندن ندارم. به کتاب‌های جدید خیلییی نیاز دارم تا بتونم خودمو سرگرم کنم و وقتمو صرف خوندن کتاب بکنم.

۶. رفتن بیرون، تنهایی / همراه با کسی؛

راستش اگه حوصلم سر بره، شاید بتونم یه پیاده‌روی بکنم که این یه جورایی برام یه ورزشه. شاید برای رفتن به یه جای دیدنی برم مترو یا هر چیزی. همیشه با خواهرم میرفتم ولی این بار دوست دارم تنهایی انجام بدم.(فقط امیدوارم گم نشم. :-:)

۷. بدون هیچ خجالتی حرفمو صادقانه بگم.

یه عادت واقعا بدی دارم که هیچ وقت نمیتونم یه حرف صادقانه رو بدون ترس و خجالتی بگم، یعنی نمیگم که مثلا اینطوری نشه و خب، باید رو این عادت کار کنم که تبدیل به یه عادت خوب بشه. یعنی این که بدون این که خجالت بکشم یا بترسم، حرفمو بگم. 

۸. خودمراقبتی؟ یا سلف‌کر؟ یه همچی چیزی؛

این روزا همش دست میزنم رو اون جوش‌های ایکبیری روی صورت و بدنم.(خاک عالم چی دارم میگم؟) و باید رو خودم کار کنم که بیشتر مراقب پوست و سلامتی بدنم داشته باشم. بیشتر ورزش کنم، کرم‌های پوستی یا هر چیزی رو میزنم که بهتر و عالی تر بشم.

۹. یادگیری بیشتر آشپزیم؛

خیلی آشپزی کردن رو دوست دارم ولی باید بیشتر از اینا یاد بگیرم. معمولا کم غذا درست میکنم که میتونه این باشه که هر وقت حوصله درست کردن یه چیزی رو داشته باشم، انجامش میدم ولی معمولا وسطش خسته میشم یا چیزیم میشه، پس برای این که بتونم بهتر انجامش بدم، باید عادت کنم که سختی‌هاشو بپذیرم و درست کنم. خلاصه که بله~

۱۰. راضی بودن از زندگی خودم اعتماد داشتن به خودم و تلاش بیشتر برای پیدا کردن هویتم.

میدونین که هویت اصلی خودمون خیلیی نمیشناسیم و پیدا کردنش خیلی زمان میخواد. باید بیشتر بگردم تا بدونم که واقعا کی‌ام؟ و این که بیشتر خودمو دوست داشته باشم و از خودم متنفر نباشم چون این "من" اولین و تنها کسیه که با منه. همینطوری باید بیشتر از زندگی خودم راضی باشم. هنوزم راضیم ولی نه در اون حد. پس باید رو خودم کار کنم. تازه، هی نباید بگم "ببخشید" چون ممکنه اعتماد به نفسمو ببره پایین.

پ.ن: تمام شد تا فردا برای سوالات بعدی. "-"

پ.ن۲: با تشکر از میتسوری با این چالش جالبش، به شدت نیاز داشتم. :>♡